marygoesmad.reismee.nl

All's well that ends well

Heb erg weinig van me laten horen de afgelopen tijd, ben me hier erg bewust van en voel me hier schuldig over. Mijn excuses daarvoor. Het enige excuus dat ik heb, is dat ik hier een echt leventje heb opgebouwd en daar helemaal vol in zit. Uiteraard ben ik het thuisfront niet vergeten en denk veel aan jullie en begin jullie steeds meer te missen. Maar de routine in mijn dagen maakt dat ik de tijd niet neem om achter het internet te zitten.

Gelukkig was Chantal hier om de meeste van jullie van enige info te voorzien!!!

Het is echt super geweest en nog steeds super om Sjanneke hier te hebben. Erg raar wel om mijn leven hier met dat van back home gemengd te zien, alsof er ineens twee levens door elkaar lopen in een verwarrende droom. Jammer genoeg was Chantal niet dolgelukkig toen ze in Melbourne aan kwam en besloot na een paar dagen het vliegtuig naar Brisbane te pakken. Er leuk voor mij natuurlijk, spijtig dat zij haar reis wat minder begon. Doos die ze is, heeft ze mij voor de gek gehouden en mij verteld op donderdag te arriveren. Liep madam gewoon doodleuk woensdagmiddag als verrassing de kroeg in terwijl ik aan het werk was. Van de schrik wat traantjes moeten wegdrukken, maar helemaal in mijn nopjes om mijn vriendinnetje te zien!!!!! Al snel leek Sjan wat lekkerder in d'r vel te zitten en heeft ze vanuit Brisbane een reis gemaakt naar en voorbij Cairns van twee weken. Helemaal goed vermaakt, als echte globetrotter teruggekeerd naar Brisbane en is nu weer sinds een aantal dagen my guest.

Weinig nieuws over mijn relatie met Olly, enkel vooruitgang!!! Nog steeds enorm gelukkig samen. Uiteraard wat hobbels in de weg hier en daar, maar verder nog even onafscheidelijk en dolverliefd. En dus ook nog steeds het plan om hier een jaartje langer te vertoeven, daar hij voorlopig weinig kansen op de banenmarkt heeft in London en ik hem hier niet achter wil laten.

Nieuws is wel dat hij zijn baan kwijt is, omdat zijn baas een achterbakse schoft was en Olly het niet langer pikte. Hij weigerde in een gevaarlijke, service-loze, op reservewiel rijdende truck te rijden en nu is hij werkloos. Timing is niet slecht want we gaan binnenkort twee weken reizen (daar straks meer over). Mijn werk gaat juist de andere kant op. Mijn manager gaat op zeer korte termijn opstappen en al mijn collega's, hogere managers, chef koks, enz hebben al laten weten te willen dat ik haar positie overneem. Shane (de manager van de twee bars) heeft mij apart genomen en gezegd te weten dat zij( de manager van de zi-bar) niet lang meer zal blijven en hoopt dat ik direct het stokje van haar kan overnemen. Ik heb hem gezegd er over na te moeten denken, daar ik nu al gruwelijk veel uren maak. Maar goed, wellicht dat het juist een kans is om wat minder te werken, maar wat meer te verdienen. In de ogen van mijn collega's en haar managers, doe ik haar werk al en draag ik de verantwoordelijkheid al voor het runnen van de tent, dus verwachten zij niet dat het mij meer uren zal kosten of meer stress zal opleveren. Ik moet het allemaal even rustig overwegen.

En dat kan, want ik heb na morgen twee weken vakantie. Allereerst gaan Sjan en ik 29dec met een gehuurde auto naar Sydney rijden (waar Olly en zijn ouders de volgende dag heen vliegen) en verblijven daar 4 nachten, (waaronder NEWYEAR!!!!!!!) waarna we weer terugrijden naar Brisbane en zij op 5 jan het vliegtuig pakt naar Auckland, New Zealand en ik het vliegtuig pak naar Cairns (waar Olly en zijn ouders dan al zitten vanaf 1 jan), stap bij hen in de campervan en reizen met zijn viertjes terug naar Brisbane in 10 dagen tijd. Heerlijk om weer te kunnen reizen, maar wel een beetje spannend om 10 dagen in een campervan te zitten met z'n vieren (waaronder mijn 2 schoonouders). De ouders van Olly (Geoffrey en Diane) zijn afgelopen kerstavond aangekomen in Brisbane na twee weekjes reizen door Oz. We hebben ze opgehaald van the airport en met ze gedineerd en gedronken in mijn bar in de stad. Direct erg gezellig, kunnen bijna net zo goed tanken als Olly en ik. De volgende dag allen vroeg op in het huis en ik heb uren staan zwoegen in de keuken voor een drie-gangen-kerstmaal voor 11 man. Jammergenoeg een erg benauwde en bewolkte 1e kerstdag. Was leuker en meer vreemd geweest als het zonnetje de hele dag volop haar geschenen. Wel met zijn allen het zwembad in gedoken voor wat waterpret. En heb daarna grotendeels in mijn bikini staan koken. Zie foto's voor mijn zelf gefabriceerde feestmaal, ben er behoorlijk trots op! Eens maar nooit weer, zonde van mijn dag!!!

Verder zijn er ook een paar foto's te vinden van het weekendje weg dat ik Olly kado had gedaan voor zijn verjaardag. Twee dagen op maclay island. Echt weg van de bewoonde wereld, heerlijk gerelaxed! We zijn erg verwend door onze gastvrouw met eten, ons rondrijden, port en hapjes op de kamer, films voor de dvd-speler, verhalen over het eiland, enz. Hebben uitgeslapen (doe ik namelijk echt nooit meer hierzo), gekanood, gemountainbiked, gegeten en genoten. Mooie overtocht met de boot. Helemaal af, ons weekend.

Hopelijk binnenkort foto's van kangoeroes, koalas, het rif, hoge bomen en lege stranden.

Oh, ps. Heb voor de kerst een introductievlucht gehad van olly, dus mag binnenkort het stuur in handen nemen in een vliegtuigje!!!!!

Heb verder even geen info om met jullie te delen, dus hier zullen jullie het weer even mee moeten doen en ik zal zo snel mogelijk na mijn reis het verhaal en de foto's op mijn blog zetten.

Hele dikke kus en alle geluk wensen voor het komeden jaar aan jullie allen en misschien dat ik heel even naar huis kom in 2009!!!

Reacties

Reacties

Dominique

Oke.. we hebben lang moeten wachten op je verhaaltje en foto's. Maar je ziet er gelukkig uit. En das heel belangrijk!!! Geniet ervan meissie. Dan kan ik namelijk ook van je foto's genieten. Doe je de groetjes aan Chantal... want die mis ik ook ENORM!

Lidwien

mis je kulleke :(. En hou ons POTDORIE wat beter op de hoogte! :S. Over 42 dagen kank oe weer in mn armkes sluiten! KAN NIET WACHTEN!!!!! kus

Jessica

Kee dan vrouwke, zo te horen heb je idd een heel leven voor jezelf daar opgebouwd!!
Maar..............je klinkt heel gelukkig, tevreden en gewoon bezig. Klinkt goed!!
Fijn om te horen dat het je zo goed gaat, ook met je Ollie!!
En dat je nog een jaar langer daar aan de andere kant van de f*ing wereld gaat blijven vinden we natuurlijk maar zo zo ;).
Aan de andere kant geeft het mij/ons wel weer wat meer te tijd om n tripje die kant op te gaan regelen!
Vrouwke, vroeg of laat, hoor ik graag je verhalen en bekijk je foto's, dus keep 'm coming!!
Jij en Ollie ook hele fijne feestdagen en natuurlijk n geweldig oud&nieuw in Sydney!! Tot volgend jaar eeehh prulleke!
Dikke x

Dominique

Maar... blijf je alleen in Brisbane of ga je nog meer van australie zien??

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!