marygoesmad.reismee.nl

mi casa e su casa

We moved in to our new home!

new adress:

208 cliveden avenue

Corinda

4075 QLD

We hebben niet het huis gekregen waar we zo gek op waren, the mansion. Maar dit huis is ook echt super gaaf. We hebben 6 slaapkamers en wonen er met 10 mensen vanaf vandaag. We zijn er met zijn zevenen ingetrokken vorige week woensdag. Verder hebben we regelmatig bezoek, vrienden die bijven logeren. Sinds we uit de de hostel zijn vertrokken is het daar niet meer gezellig. We horen van iedereen dat er niks meer aan is zonder ons, vandaar dat ze regelmatig naar hier komen. Het is 25 min met de trein uit de stad. Dus ik moet iedere ochtend om 6u de trein pakken naar mijn werk. Werk begint echt wel heel zwaar te worden, werk zo n 50u per week. Begint me een beetje op te breken omdat ik zo weinig vrije tijd heb, slaap voornamelijk heel veel. Gelukkig gaat Ollie ook vroeg naar bed iedere dag, dus hebben we wel wat tijd samen. Moet zeggen dat het echt super gaat tussen Ollie en mij. Heb echt mijn maatje gevonden. Hij is super attent, koopt regelmatig bloemen voor me, daar hij vindt dat een vrouw altijd verse bloemen moet hebben. Masseert mijn voeten na een lange dag werken, wandelt me naar het station en haalt me op als het regent. Komt een biertje bij me drinken in de pub als hij klaar is met werken, enz. Verder is hij gelukkig wel tegen me opgewassen, geeft me een grote mond terug als ik chagrijnig ben. Puts me in my place!

More about the house; we hebben een erg mooi zwembad. Duurde een paar dagen voordat we hem goed schoon hadden, maar nu is het echt heerlijk om er in te kunnen badderen na het werk. En we hebben creepy crawler in het zwembad die hem constant automatisch schoonmaakt voor ons. Twee grote balkons, een terras met bbq, twee grote woonkamers, volledig gemeubileerd tot aan het bestek en de schoonmaakmiddelen aan toe. We hebben ook huisdieren; twee gekko s, betty en alfred en een possum, blinkey. Die komen iedere avond een kijkje nemen. Blinkey komt meestal bij mij zitten, ik voer hem dan ook. We kunnen in ieder geval 4 maanden in dit huis blijven, zelf hopen we langer te kunnen blijven. We betalen 750 dollar per week, dus maar 75 dollar per persoon.

Ik heb een andere baan aangeboden gekregen (meerdere eigenlijk, maar vind er maar eentje interessant) door de baas van Ollie. Hij heeft me gevraagd om voor hem met een busje of kleine truck boodschappen rond te brengen voor een supermarkt. Hoef dan maar 5 dagen per week te werken, minder uren en loon komt op hetzelfde neer als wat ik nu verdien (600 dollar netto per week). Ben het serieus aan het overwegen, maar ben nogal loyaal naar mijn huidige werkgever. Ze hebben totaal geen competent personeel nu en als ik vertrek krijgt mijn manager echt een zenuwinzinking. Dit benoemt ze ook regelmatig. Verder heeft ze een kaartje voor me gekocht voor een optreden van Kanye West waar we in dec samen naar toe gaan. Heel lief allemaal, dus voel me nogal verantwoordelijk, wil haar niet in de steek laten. Ik zal er allemaal nog eens goed over nadenken.

Al met al gaat het nog steeds super met me. Begin echt een leventje op te bouwen hier. Weten nog steeds niet of we hier nog een jaar langer gaan blijven, maar dat hoeven we nu ook nog niet beslissen. De ouders van Ollie komen over met de kerst, dus heb het plan om een groot kerstdiner te fabriceren, Chantalleke is dan ook hier.

Ik kijk echt super uit naar de bezoekjes van mijn vrienden. Ben erg trots op ons huisje en mijn vent, wil ze graag aan iedereen laten zien!!! En wil natuurlijk my mates weer zien. Mis jullie allemaal wel hoor. Is erg raar om dit allemaal mee te maken en jullie op zo n afstand te hebben.

Ik zal proberen ook wat foto s op de blog te zetten.

See ya ll sweeties.

Kisses

Reacties

Reacties

Bas

Die zien we nooit meer terug! En terecht als ik het zo lees... Fijn dat het je zo goed gaat!

Lidwien

Vrouwke! Wat ziet dat er ONTZETTEND gaaf uit! Lees nog steeds in je verhaal dat je zielsgelukkig bent! Kan niet wachten om je leventje daar een weekje mee te maken. Nog 16 weken!!! Voorpret is nog altijd in volle gang hier! ik mis mn liefste huisgenootje!!!!! Dikke kus..

Melanie

Hey Meis!!

Ziet dr echt helemaal fantastisch uit!!Als het zou kunnen zou ik zo over komen ;) Nou geniet er maar lekker van, ook van je vent natuurlijk :P!
Kus Mel

Matthijs

Skoonheid, wat tof om te lezen allemaal, echt geweldig dat het je zo goed gaat. Was laatst in de PIJ, maar dat was al gauw niks. Miss ya girl,

xx Matthijs

Marcel

Hé Marij !

Wat is er inmiddels gebeurd sinds 16 oktober ??? Je begon zo goed met je weblog, maar de klad is er ingekomen :-(
Ik wil nou toch wel 'ns een foto zien van een kangaroe (nee, niet in de dierentuin !) ... Of wordt het echt een WORKING holiday ? Ben ook benieuwd hoe het allemaal gaat in jullie 'Big Brother'-huis. Zijn er al irritaties, ruzies, e.d. ??? Of is het 'one Big Party'??? Heb je POWDERFINGER al op zien treden ? Kortom, laat weer 's wat van je horen ! Voordat we ons echt zorgen gaan maken ...
Wij zijn -by the way- afgelopen donderdag nog naar een concert geweest van Pete Murray in de Effenaar. Een relaxte Ozzie from Melbourne. Zéér populair bij de vrouwen heb ik gemerkt :-) Het was erg warm in de zaal ...

Okay, have fun !

Marcel

Lisbeth

heeee zustert,

effe klein berichtje van je favo leerlinge ha,ha. Ik hoop dat alles goed gaat. Keidruk natuurlijk en helemaal ons vergeten...... Ollie on your mind all the time??
Groot gelijk hoor!! geniet en we horen het wel weer.
Ik wens jou, Chantalleke en Ollie offcourse alvast fijne
feestdagen en een gelukkig nieuwjaar

love + kisses lisbeth

Chantal

Ja, leet eens even iedereen weten hoe leuk het was om mij weer te zien!!! En wat we allemaal gaan doen met de kerst en met nieuwjaar! Ze moeten het allemaal van mij horen! Tot morgen!
Kussie

Dominique

Meissie... we horen helemaal niets meer van jou! We wachten met SMACHT naar een teken van leven. En dingen die jou bezig houden.

Femmetjeskip

Kip! We krijgen elkaar steeds maar niet te pakken via de telefoon maar ik wens je bij deze nogmaals merry christmas en alvast een heel happy new year!!! Ik vond je kaart echt superlief en hopelijk vind je mijn kaart ook leuk! Met ons gaat het goed hoor hier. Joy hoort morgen of hij op 2e gesprek mag komen bij een bedrijf bij wie hij het wel ziet zitten dus ik hoop het maar dan! We'll keep in touch! Love you very much en ik mis je.... Maar ben blij dat we elkaar met telefoontjes en kaartjes toch kunnen "spreken'. Ik hoop dat je het naar je zin hebt daar en geniet van de heerlijke zonnige kerst daar! Groeten aan Ollie en ik spreek je snel goed?!

xxxxxxxx voor altijd je beste... Kip

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!