marygoesmad.reismee.nl

Eerste dagen

Jeetje wat voelde ik me doodongelukkig en misselijk toen ik mijn familie en vriendjes achterliet op schiphol en uren in het vliegtuig en op hong kong airport zat. Was even kwijt waarom ik aan deze reis was begonnen. Maar wist het weer zodra ik naar buiten liep op Brisbane airport! Gelukzaligheid stroomde door mijn aderen. Helemaal in mijn nopjes. Mooi weer, mooie natuur, vriendelijke mensen om mij heen, het was direct goed. En het was mijn VERJAARDAG!!!

De trein naar het centrum gepakt recht tegenover centraal station mijn hostel gevonden die ik vanuit ned al geboekt had. Liep binnen in mijn oranje shirt en er werd me direct meerdere malen gevraagd of ik toevallig uit ned kwam. Heel herkenbaar dus. Mijn kamer was nog niet klaar dus heb mijn bagage afgedropt en ben de stad in gewandeld (was toen 12:30 in de middag en had er net 2 vrijwel slapeloze dagen reizen op zitten). Heb maar meteen een PO box gehuurd, dus ik heb nu een postadres. Bankrekening geopend, taxfile nr aangevraagd. Goed bezig geweest dus. En de boom opgezocht waarin Dominique een maand geleden een briefje had verstopt voor mij. De boom wel gevonden maar het briefje jammer genoeg niet. Mensen stonden ook erg raar te kijken toen ik met mijn arm in een boom stond te graaien en er foto's van maakte. 's Avonds kennisgemaakt met andere reizigers in mijn hostel. Erg veel leuke en gezellige mensen. Van alles wat eigenlijk, maar drinken kunnen ze allemaal!! Ongelooflijk. Daar het vrijdagavond was werd het weekend ingeluid, en dat feest heeft voor sommigen van hen tot maandagochtend geduurd. Wel bijzonder om aan te zien.

Dit weekend eigenlijk niet veel bijzonders gedaan, beetje door de stad gewandeld, mijn benodigdheden gekocht die ik niet mee kon nemen vanuit ned. En heel wat biertjes gedronken.

Zaterdagavond was er een enorm vuurwerk bij de rivier, waar duizenden mensen op af kwamen. Erg indrukwekkend. Op 4 verschillende plaatsenaan en in de rivier werd het vuurwerk afgestoken en aan het begin en eind vloog er een F1.11 zeer laag over, prachtig.

Ik heb al wat rond gevraagd ivm werk en mogelijk kan ik in de bar onder het hostel aan de slag. Dan verdien ik wel maar 100 dollar per week, maar ik heb wel gratis onderdak. Moet het nog bespreken. En verder iedereen maar gewoon laten weten dat ik op zoek ben naar werk en woonruimte.

Erg leuke mensen leren kennen al. Ik slaap op de kamer bij een stelletje. Zij is frans en hij is geboren in zwitserland maar opgegroeid hier in oz. En hij is een mega-holland fan. Dol op amsterdam en utrecht, gek op hardcore en raves en op het ned drugsbeleid uiteraard. Grappig duo wel. Verder de jonge mannen die iedere avond op het dakterras hangen. kan het met name goed vinden met Oliver, oftewel Ollie. Hij komt uit england en is geboren in Luton, waar mijn familie woont, dus praat met net zo'n gruwelijk accent als ik, wat hij erg grappig vindt, all the time.

Met mij nu alles helemaal prima dus!!!! No worries, ben dolgelukkig.

I'll keep you all posted.

Bye loves

Reacties

Reacties

lidwien

hey lieffie! Goed om te lezen dat je het zo naar je zin hebt... Aan de foto's te zien en aan je verhaal te lezen vermaak je je prima!!! Doe je beter dan ik met mn verkouden bronchitiskop in mn pyama op de bank ;). Meiske GENIET !!!! Talk to you soon love! xx

Corine

Fijn van je te horen, schetepopke!
en helemaal mooi te lezen dadde gelukkig zijt. leuke foto's Marij, je cam doet het goed. Drinken ze daar nou ook al? dan zal je vast wel gauw je baan vinden...
Enjoy en tot gauw lezens!
dikke kus van Crien

Linda

Hey marij
Leuk om te horen hoe het je daar vergaat! Zo te zien een mooie cam.gekocht.Paste het kaartje erin? Zou mooi zijn, veel plezier daar nog.
Oo en de belangrijkste vraag, ben je die ene hele mooie australiër al tegengekomen?, je weet wel waar ik het over had. hahaha!

Jessica

Hé vrouwke,
We werden vanochtend inene bruut afgekapt, geen idee waarom, verbinding werd zomaar verbroken. Maar goed vond het super om je ff te 'horen'. Zo te horen heb je t prima naar je zin en das n heel goeie zaak!! Toffe pics trouwens, is n goed dingske wat u gekocht hebt!!
Ben nu alweer benieuwd naar de volgende foto's!!
Have fun en succes met de jobhunt etc.
Tot snellos!
Dikke x

Melanie

Hey Smarij!!

Echt goed om te horen dat alles daar helemaal goed gaat en dat je het naar je zin hebt!
Hoorde al dat dr mooie mannen rondlopen daar, nadat ik dit berichtje heb getypt ga ik eens je foto's bekijken!
Wel leuk zo'n site om te horen hoe het met je gaat!!

Heel veel plezier verder! Hoop dat je snel leuk werk zult vinden!
Veel liefs en een dikke Kus Smel-anie

Kippie

Oh mijn kip toch! Wat heb ik die dag nadat ik je had uitgezwaaid het toch moeilijk gehad! Met jouw andere vriendjes nog wat wezen drinken bij de Starbucks maar toen zij naar huis gingen met z'n alleen stond ik daar moederziel alleen op Schiphol en heb ik me toch nog wat afgejankt! Uit frustratie en verdriet ben ik de eerste de beste winkel binnegestapt ( Esprit) en heb ik voor 250 euro aan kleiding gekocht om mezelf te troosten...... Hoorde al via jullie ma dat het goed met je gaat, blij om dat te horen! De kleine fotoboekjes zijn af en jij krijgt er eentje van me. Ik geef hem denk ik mee aan Chantal als die naar jou toekomt, weet ik zeker dat het goed aankomt bij jou. Ook mama had nog een cadeautje voor jou, ze dacht dat jij nog langs Etten zou komen voordat je zou vertrekken dus ze heeft het je niet meer kunnen geven. Ik geef dat dan ook wel mee aan Chantal. Kip het ga je goed daar en you'll keep us posted allright????? xxxxxxxxxxx je beste!

Leonore

Hey Marij,

hoest daar? Alles goed zo te lezen, heb je helaas niet meer gezien voor je vertrek...
Hoop dat je snel werk kunt vinden, maar geniet ze vooral!!

groetjes Leonore

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!